Continue #13 - Dlaczego deweloperzy omijają Xboxa?
W najnowszym odcinku naszego podcastu omawiamy najbardziej gorące tematy ostatnich tygodni! Prześwietlamy kulisy opóźnienia Assassin's Creed: Shadows, dyskutujemy o kontrowersjach wokół Project Rene, a także o powrocie twórców skompromitowanego The Day Before. Dowiesz się również, dlaczego Nintendo znowu blokuje emulatory, jakie nowe zagrożenia pojawiły się w systemach Linux i FreeBSD, oraz co zaskoczyło fanów Avatar: Ostatni Władca Wiatru. Wskakuj na odcinek i bądź na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami!
ROZDZIAŁY:
00:00:00 - 00:00:36 INTRO
00:00:37 - 00:02:06 WPROWADZENIE
00:02:07 - 00:10:33 Kulisy opóźnienia Assassin's Creed: Shadows
00:10:34 - 00:16:32 Nintendon't strikes again
00:16:33 - 00:19:29 Polska cena Starfielda
00:19:30 - 00:22:49 Powrót twórców The Day Before
00:22:49 - 00:24:43 Forever Winter w early access
00:24:44 - 00:27:20 Avatar: Ostatni Władca Wiatru – gra AAA
00:27:21 - 00:29:38 Project Rene – Nietypowy spin-off
00:29:39 - 00:33:32 CVE-2024-38063, CVE-2024-7589
00:33:33 - 00:42:56 Dlaczego deweloperzy omijają Xboxa?
00:42:57 - 00:43:04 MOWA KOŃCOWA
00:43:05 - 00:43:17 OUTRO
ZAPRASZAM NA:
💬 www.pushstart.pl
📣 Discord: https://discord.gg/efFgJuJJ6A
💰 Patronite: https://patronite.pl/www.pushstart.pl
🎙 Podcast Push START: youtube.com/@PodcastPushSTART
🔮 Threads : @podcastpushstart
📸 Instagram : @podcastpushstart
📱 TikTok: @podcastpushstart
🗃 Grupa Facebook : facebook.com/groups/1521376121384209
Kulisy opóźnienia Assassin's Creed: Shadows
We wrześniu głośno było o obsuwie premiery Assassin's Creed: Shadows. Insider Gaming, a dokładnie dziennikarz Tom Henderson, ujawnił potencjalne powody tego opóźnienia. Według źródeł zbliżonych do Ubisoftu, firma zmienia swoją strategię powrotu na Steam. Ubisoft planuje wprowadzić gry na platformę w dniu premiery, co zmusiło twórców do dodatkowej pracy, aby sprostać wymaganiom Steama i innych platform jednocześnie. Plotki sugerują, że projekt przechodzi przez wewnętrzne zmiany związane z dystrybucją oraz dopracowywaniem technicznych szczegółów, co bezpośrednio wpłynęło na opóźnienie premiery.
Project Rene – Nietypowy spin-off
W świecie The Sims pojawiło się wiele spekulacji na temat Project Rene. Początkowo gracze myśleli, że jest to robocza nazwa The Sims 5, ale nowe przecieki pokazały, że jest to osobny projekt. Project Rene jest zaplanowany jako nietypowy spin-off serii. Niedawno opublikowane screeny z gry nie przypadły fanom do gustu, co doprowadziło do fal krytyki w mediach społecznościowych. Gracze są zirytowani, bo projekt nie spełnia ich oczekiwań względem kontynuacji The Sims.
Powrót twórców The Day Before
Gra The Day Before od studia Fntastic była jedną z najbardziej oczekiwanych premier, która ostatecznie okazała się wielkim rozczarowaniem. Po klęsce gry i zamknięciu studia, twórcy ogłosili swój wielki powrót, uruchamiając zbiórkę na Kickstarterze. Firma twierdzi, że każdy zasługuje na drugą szansę, jednakże wielu graczy pozostaje sceptycznych po katastrofalnym debiucie, jaki zaliczyła gra.
Nintendon't strikes again
Nintendo ponownie podjęło kroki przeciwko emulatorom swojego sprzętu. Tym razem padło na Ryujinx – popularny emulator Switcha. Repozytorium emulatora zostało usunięte, jednak gracze szybko sięgają po alternatywne rozwiązania, jak np. forki oprogramowania. To kolejny przykład na to, jak Nintendo walczy z nieoficjalnymi sposobami na uruchamianie ich gier na innych platformach.
Luki w Linuxie i FreeBSD (CVE-2024-38063, CVE-2024-7589)
Wykryto dwie poważne luki w bezpieczeństwie systemów Linux i FreeBSD. Jedna z nich dotyczyła serwera wydruku, druga odnosiła się do przed-autoryzacji SSH. Luki mają wysoką ocenę ryzyka (CVSS 9.9) i potencjalnie mogą być wykorzystane do przeprowadzania zdalnych ataków. Specjaliści ds. bezpieczeństwa apelują o szybkie aktualizacje systemów.
Forever Winter w early access
Symulator przetrwania Forever Winter oficjalnie trafił do wczesnego dostępu. Gra, chociaż wciąż pełna błędów, przyciąga uwagę graczy swoim klimatem i unikalnym systemem zbierania surowców. Choć nie jest wolna od dziur, wśród fanów gatunku wywołuje spore zainteresowanie.
Polska cena Starfielda
Gra Starfield wzbudzała wiele kontrowersji w kontekście swojej polskiej ceny. Choć tytuł doczekał się lokalizacji na Steam, to gracze skarżą się na wysoką cenę oraz dodatkowe koszty związane z dodatkami i DLC, co rodzi pytania o politykę cenową na polskim rynku.
Dlaczego deweloperzy omijają Xboxa?
Xbox zmaga się z problemami związanymi z przyciąganiem deweloperów. Microsoft próbuje dowiedzieć się, dlaczego niektórzy twórcy gier decydują się omijać ich konsolę na rzecz PlayStation czy PC. W tym kontekście coraz więcej mówi się o relacjach z deweloperami i oferowanych przez Microsoft warunkach współpracy, które mogą być mniej atrakcyjne niż u konkurencji.
Avatar: Ostatni Władca Wiatru – gra AAA
Zapowiedziano produkcję gry AAA w uniwersum Avatar: Ostatni Władca Wiatru. Nad projektem pracują Saber Interactive oraz Paramount Game Studios, co wzbudziło duże zainteresowanie wśród fanów. Szczegóły projektu pozostają jednak tajemnicą, a data premiery wciąż nie jest znana.
Podsumowanie
Wrzesień obfitował w liczne informacje ze świata gier i technologii. Opóźnienia, kontrowersje, powroty oraz luki bezpieczeństwa to tylko część problemów, które dotknęły branżę. Warto śledzić dalszy rozwój wydarzeń, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i nowinkami technologicznymi.