Push START #81 - Filmogry czy to telewizja interaktywna czy jeszcze gry ?

Przygotuj się na pełen emocji podcast, w którym przyjrzymy się kluczowym aspektom filmogier, przytoczymy przykłady najnowszych tytułów, a także omówimy, w jaki sposób technologia rewolucjonizuje ten fascynujący gatunek rozrywki. Nie przegap tej głębokiej analizy i zapraszamy do dyskusji na temat przyszłości filmogier!

ROZDZIAŁY:
00:00:00 - 00:00:15 INTRO
00:00:16 - 00:01:20 WSTĘPNIACZEK
00:01:21 - 00:42:31 FILMOGRY
00:42:32 - 00:43:28 MOWA KOŃCOWA
00:43:29 - 00:43:39 OUTRO





🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊 💬 www.pushstart.pl 📣 Discord: https://discord.gg/efFgJuJJ6A 💰 Dotacje: https://buycoffee.to/pushstart 🎙 Podcast Push START: youtube.com/@PodcastPushSTART 🔮 X : @PushSTARTpl 📸 Instagram : @podcastpushstart 📱 TikTok: @podcastpushstart 🗃 Grupa Facebook : facebook.com/groups/1521376121384209 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻











Push START #81 - Filmogry czy to telewizja interaktywna czy jeszcze gry 

Temat od interaktywnych filmów do gier filmowych. Gdzie jest granica?
PRZYKŁADY: Phantasmagoria, The Pandora Directive, Heavy Rain, Her Story, Czarne Lustro: Bandersnatch 

Segment 1: Definicja Filmogier

  • Co to są filmogry?
    Filmogry, znane również jako gry filmowe lub interaktywne filmy, to forma rozrywki, która łączy elementy filmu i gry wideo. Są to interaktywne produkcje, które pozwalają widzom/uczestnikom podejmować decyzje, wpływając na rozwój fabuły. W przeciwieństwie do tradycyjnych filmów, filmogry dają widzom kontrolę nad wyborem ścieżki narracyjnej, co może wpłynąć na zakończenie historii. Gry filmowe często wykorzystują elementy gry wideo, takie jak wybory dialogowe, interaktywne sekwencje akcji, czy też konieczność rozwiązywania zagadek. Mogą być dostępne na różnych platformach, w tym na konsolach do gier, komputerach osobistych, smartfonach czy tabletach a nawet na telewizorach. Istnieją różne podejścia do filmogier. Niektóre z nich są bardziej zbliżone do tradycyjnych filmów, z niewielką ilością interakcji, podczas gdy inne kładą duży nacisk na decyzje gracza, które wpływają na to, co dzieje się na ekranie. Często filmogry zawierają różne zakończenia, zależne od podjętych decyzji, co zwiększa ich ponowną grywalność. Przykłady filmogier obejmują takie tytuły jak "Bandersnatch" (część serii "Black Mirror") czy "The Walking Dead: The Game".


  • Charakterystyka elementów filmowych i gier w jednym medium.

Łączenie elementów filmowych i gier w jednym medium, takim jak filmogry, stwarza unikalne wyzwania i możliwości. Poniżej znajduje się charakterystyka głównych elementów filmowych i gier, które można znaleźć w tego typu produkcjach:
Elementy Filmowe:

  • Narracja Filmowa:

    • Zdjęcia i Kadry: Wykorzystanie klasycznej narracji filmowej poprzez kadrowanie, montaż, kolorystykę, i inne techniki filmowe.

    • Scenariusz: Struktura opowieści przypominająca tradycyjny film, z wątkami fabularnymi, rozwojem postaci i dramaturgią.

  • Produkcja Audiowizualna:

    • Aktorstwo i Dźwięk: Profesjonalne aktorstwo, dialogi i ścieżki dźwiękowe, które tworzą filmową atmosferę.

    • Efekty Specjalne: Zastosowanie efektów specjalnych i wizualizacji, charakterystycznych dla filmów.

  • Realizm Środowiska:

    • Świat Filmowy: Staranne projektowanie scen, otoczenia i postaci, aby wprowadzić widza w wizualnie atrakcyjny świat.

Elementy Gry:

  • Interakcja Gracza:

    • Decyzje i Wybory: Gracz podejmuje decyzje, które wpływają na rozwój fabuły i zakończenie gry.

    • Rozwiązywanie Zagadek: Wprowadzanie interaktywnych elementów, takich jak rozwiązywanie zagadek czy wykonywanie zadań.

  • Grywalność:

    • Elementy Grywalne: Mechaniki gry, takie jak sterowanie postacią, umiejętności, czy zdobywanie punktów.

    • Poziomy Trudności: Gracze mogą wybierać poziom trudności, co wpływa na doświadczenie rozgrywki.

  • Powtarzalność:

    • Wiele Zakończeń: Istnienie różnych ścieżek fabularnych i zakończeń, zachęcające do ponownego przejścia gry.

Elementy Wspólne:

  • Narracja Interaktywna:

    • Dialogi i Konwersacje: Interaktywne dialogi, które pozwalają graczowi kształtować rozmowy postaci.

    • Cinematics Interaktywne: Sekwencje filmowe, w których gracz może wpływać na rozwój sytuacji.

  • Świat Virtuale:

    • Eksploracja: Gracz może swobodnie eksplorować wirtualny świat, podobnie jak w grach otwartego świata.

    • Immersion: Łączenie filmowych środków wyrazu z uczuciem bycia częścią interaktywnej historii.

  • Dialog i Storytelling:

    • Dynamiczny Storytelling: Sposób opowiadania historii, który dostosowuje się do działań gracza.

    • Dialogi Interaktywne: Gracz ma wpływ na dialogi, co może zmieniać relacje między postaciami.

Łączenie tych elementów stwarza nowatorskie formy rozrywki, które pozwalają na połączenie intensywnego doświadczenia filmowego z aktywnym uczestnictwem gracza.


  • Przykłady popularnych filmogier.

Heavy Rain (2010) , Beyond: Two Souls (2013), Until Dawn (2015),The Walking Dead: The Telltale Series (2012-2019),Detroit: Become Human (2018) ,Her Story (2015),Night Trap (1992) , Telling Lies , Man of Medan (2019), Bandersnatch (2018)


Segment 2: Historia i Rozwój Gatunku

  • Skąd wzięły się pierwsze filmogry?

Pierwsze filmogry miały swoje korzenie w interaktywnych filmach, a ich powstanie można śledzić do okresu lat 80. i 90. XX wieku. Początkowo były to raczej eksperymenty, które łączyły elementy gier wideo z elementami tradycyjnych filmów. Poniżej znajdują się kilka kluczowych momentów w historii pierwszych filmogier:

  • "Dragon's Lair" (1983):

    • Jedna z pierwszych filmogier, stworzona przez Dona Blutha. Była to gra zbudowana na bazie laserdysku, w której gracz podejmował decyzje w kluczowych momentach, wpływając na to, co dzieje się na ekranie. Grafika była w formie animacji, co było nowatorskie jak na tamte czasy.

  • "Night Trap" (1992):

    • Gra ta, chociaż kontrowersyjna, była kolejnym przykładem interaktywnego filmu. Gracz monitorował system bezpieczeństwa w opuszczonym domu, starając się ochronić postacie przed wampirami.

  • "Mad Dog McCree" (1990):

    • To interaktywne wideo, które łączyło elementy westernu z grą strzelankową. Gracz podążał za fabułą, podejmując decyzje i strzelając do przeciwników.

  • "Ground Zero: Texas" (1993):

    • Kolejny przykład interaktywnego filmu, w którym gracz używał kontrolera do interakcji z wydarzeniami na ekranie. Fabuła obracała się wokół inwazji obcych.

  • "Phantasmagoria" (1995):

    • Ta gra point-and-click autorstwa Roberta Holmesa była jedną z pierwszych, która używała aktorów do stworzenia realistycznych postaci w interaktywnym środowisku.

  • "The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery" (1995):

    • Kolejny tytuł, który eksperymentował z interaktywnym formatem. To gra przygodowa, która łączyła fabułę z interaktywnymi elementami.

  • "Wing Commander III: Heart of the Tiger" (1994):

    • Chociaż to głównie gra symulacyjna, był to przykład na to, jak gry zaczęły integrować aktorów filmowych w interaktywne sekwencje, co nadawało grze filmowy charakter.

“X-Files: The Game”

  • to rozbudowana gra przygodowa, oparta o licencję popularnego serialu telewizyjnego o tym samym tytule. Całość została realizowana jako interaktywny film - do produkcji pełnej wersji zatrudniono prawdziwych aktorów (David Duchovny, Gillian Anderson, itd.), zaś za scenariusz odpowiada twórca oryginału - Chris Carter.


Te wczesne próby tworzenia filmogier były często eksperymentalne, a technologia nie zawsze była w stanie sprostać wizjom twórców. Jednak te doświadczenia stanowiły fundament dla późniejszych, bardziej zaawansowanych produkcji filmogier.


  • Jak technologia wpływa na rozwój tego gatunku?

  • Ewolucja od prostych interaktywnych filmów do zaawansowanych narracji.

Segment 3: Technologia i Interaktywność

  • Jakie technologie umożliwiają tworzenie filmogier?

  • Różnice między pasywnym oglądaniem a aktywnym uczestnictwem.

  • Czy interaktywność to przyszłość kina?


Segment 5: Debaty i Kontrowersje

  • Czy filmogry mogą zaszkodzić tradycyjnym grom czy filmowi?

  • Perspektywa artystyczna vs. komercyjna.

  • Reakcje społeczności graczy i kinomanów.


Podsumowanie:

  • Podsumowanie tego, co sprawia, że filmogry są wyjątkowe.

  • Jaka przyszłość czeka ten gatunek?

  • Wasze ulubione filmogry - dajcie nam znać!

Zakończenie:








AUTOR: https://chat.openai.com

Popularne posty z tego bloga

Continue #4 E3 bez TRZY i bez E

Super CHARGE #2 - na żywo z... Summer Game Fest 2023

Critical Hit #6 - Inwestorzy nienawidzą @Arkadikuss